Poštovani poslovni partneri,
Kao što ste verovatno upoznati od 01. januara 2023. godine smo kao obveznici PDV, dužni da prijem i slanje faktura iz veleprodaje vršimo automatskim putem preko Sistema elektronskih faktura.
U tom smislu želimo da Vas zamolimo za poštovanje zakonski propisanog roka od 15+5 dana za odobravanje naših faktura na platformi SEF. Poznato Vam je verovatno i to da nakon propisanog roka od 15 dana primaocu stiže podsetnik za koji ima jos 5 dana da odobri fakturu, a da nakon tog roka faktura automatski dobija status ODBIJENA.
Iz ovoga dalje sledi da po osnovu odbijene fakture primalac nema pravo na odbitak prethodnog PDV i dodatno ima obavezu da nam dostavi izjavu da nije koristio prethodni PDV po osnovu ovog računa. Sa druge strane ovo za nas znači storniranje prethodno izdatog računa koji je odbijen.
Iz gore navedenih razloga molimo Vas da pre odbijanja fakture na SEF-u prvo kontaktirate nas kako bi smo mogli usaglasiti problem vezan za fakturu i isti otkloniti na najlakši mogući način.
Bez obzira na zakonom predvidjene rokove poželjno bi bilo da fakture prihvatite do 10. u mesecu za prethodni mesec ili da do tog roka uputite zahtev za proveru na neki od dole navedenih načina, kako bismo uspeli da izvršimo dalje provere i sve korekcije sprovedemo u mesecu u kom je promet nastao.
Fakture koje su u status poslate i pregledane ( nisu u statusu potvrdjene ili odbijene ) možemo da proglasimo nevažećim i da vam nakon toga prosledimo fakturu sa korigovanim podacima bez vaše obaveze dostavljanja izjave da niste koristili prethodni PDV.
OBAVEZNO: Po prijemu/preuzimanju robe, molimo Vas da u sto kraćem roku usaglasite preuzetu robu, proverite da li je sve u redu i da li se slaže sa onim što pise na otpremnici. Sve eventualne probleme pri isporuci robe (manjak, višak, zamena robe id.) i papiroloske izmene moramo rešavati dok se ne uradi faktura, odnosno po otpremnici. Kada potpišete otpremnicu bice uradjen račun (e-faktura) i nakon toga postavljena na SEF.
Otpremnica mora biti potpisana sa čitko napisanim imenom i prezimenom onoga ko preuzima robu, njegovim potpisom i pečatom, brojem lične karte i registracijom vozila.
Sva eventualna neslaganja sa podacima u e fakturama mozete prijaviti :
- na mejl adresu: racunovodstvo@boskompani.com
- na sledece brojeve telefona: 037200281 i 062271783
U nadi da ćemo zajednicki prebroditi nove izazove koji su pred nama srdačno Vas pozdravljamo.